جدیدترین اخبار اندروید و گوشی هوشمند-اخبار فناوری اطلاعات

جدید ترین اخبار فناوری و اطلاعات روز دنیا و اخبار دنیای اندروید به همراه اطلاعات گوشی های هوشمد را با ما ببینید بدانید .

جدیدترین اخبار اندروید و گوشی هوشمند-اخبار فناوری اطلاعات

جدید ترین اخبار فناوری و اطلاعات روز دنیا و اخبار دنیای اندروید به همراه اطلاعات گوشی های هوشمد را با ما ببینید بدانید .

شیشه گوریلا گلس 4 معرفی شد

امروز شیشه‌های گوریلا گلس 4 با مقاومت بیشتری نسبت به نسل قبلی امروز رونمایی شد و انتظار می‌رود بتوان در مدت زمان کوتاهی نخستین محصولات مجهز به آن را در بازار مشاهده کرد.

بعید به نظر می‌رسد که به این زودی بتوانیم یک محافظ واقعی صفحه نمایش را در بازار ببینیم، اما کرنینگ، شرکت تولیدکننده محافظ‌های گوریلا گلس می‌گوید که یک قدم به این آرزو نزدیک شده است. کرنینگ امروز گوریلا گلس 4، آخرین ورژن از محافظ‌های صفحه نمایش مشهور خود را به بازار معرفی کرد.

گوریلا گلس هم اکنون در تقریبا تمامی گوشی‌‌های هوشمند و تبلت‌ های شرکت‌های بزرگ چون سامسونگ، اپل، ال‌جی، اچ تی سی، موتورولا و مایکروسافت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیشه گوریلا گلس 4 معرفی شد

کرنینگ هر سال می‌گوید که محافظی قوی‌تر و مقاوم‌تر را برای گجت های حساس ما به ارمغان آورده است. سال گذشته گوریلا گلس 3 توانست توجهات را با مقاومت عالی‌اش در برابر مواردی چون خش‌های مربوط به کلید درون جیب کاربران جلب کند. اما با این وجود صفحه نمایش‌های محافظت شده با گوریلا گلس 3 همچنان شکستنی هستند.

حال کرنینگ در گوریلا گلس 4 تمرکز اصلی خود را بر روی حل بزرگ‌ترین خطر موجود برای یک صفحه نمایش یعنی "سقوط" آن بر روی زمین گذاشته است.

کرنینگ می‌گوید که دانشمندانش در طی فرآیند طراحی و توسعه گوریلا گلس 4 صدها دستگاه با صفحه نمایش‌های شکسته شده را مورد بررسی قرار داده‌اند. نکته ای که آن‌ها از این تحقیق دریافته‌اند چندان برای ما کاربران غافلگیرکننده نیست: صفحه نمایش اسمارت فون ها در بیشتر اوقات زمانی می‌شکند که با سطح‌های سختی چون بتن برخورد سخت داشته باشد. بدون شک اگر شما نیز تاکنون صدای برخورد صفحه نمایش اسمارت فون با آسفالت را شنیده باشید، تصدیق کننده این گزارش خواهید بود.

به همین دلیل محققین کرنینگ از یک سنباده 180-گریت برای شبیه‌سازی محیط سخت استفاده کردند. در این تست صفحه نمایش مجهز به گوریلا گلس 4 و دیگر رقبای این محافظ از فاصله یک متری سقوط داده شدند. گوریلا گلس چهار تا هشتاد درصد مواقع از این تست موفق بیرون آمده و تا دو برابر نیز نسبت به گوریلا گلس 3 و دیگر محافظ‌ها مقاومت بیشتری نشان داده است.


کلیف هاند رییس Corning East Asia پس از معرفی ورژن جدید محافظ‌های شرکتش گفت: "نمی‌توانم بگویم که به شکل کامل بر مشکلات مربوط به این حوزه فائق آمده‌ایم، اما قدم بسیار بزرگی برداشته‌ایم." آقای هاند در بخشی از گفته‌هایش، عقیده خود نسبت به سافایر را نیز بیان داشته. به گفته وی اگرچه جنبه‌های مثبتی برای سافایر وجود دارد، اما کرنینگ همچنان گوریلا گلس را در این شرایط ترجیح می‌دهد.

وی در همین باره می‌گوید: "وقتی که بحث در مورد یک محافظ شفاف مقاوم در برابر خش می‌شود، سافایر بالاترین رتبه را از آن خود می‌کند. این مقاومت با چشم معمولی حتی از گوریلا گلس نیز کمتر خود را نشان می‌دهد، اما در زیر میکروسکوپ می‌توان این خش‌ها را در سافایر دید و به همین دلیل به مرور زمان مقاومت سافایر در برابر شکستگی کمتر می‌شود."

هاند در ادامه افزوده "وقتی شما تمامی علاقه مندی های مشتریان را لیست کنید، استفاده از گوریلا در این برهه زمانی بیشتر از مواد دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد."

کرنینگ آشکارا اذعان داشته که کار هنوز تمام شده نیست و نرخ هشتاد درصدی سالم ماندن صفحه نمایش در برابر خش و شکستگی هنوز به شکل کامل رضایت بخش نیست. موارد دیگری نیز مانند میزان خوانابودن صفحه نمایش در زیر نور آفتاب و تولید شیشه‌های سه بعدی/انحنادار نیز وجود دارد که کرنینگ قصد دارد بر روی آن‌ها کار کند.
 
با تمام این گفته‌ها می‌توان این اطمینان خاطر را داشت که اسمارت فون های شما در سال آینده دارای مقاومت بیشتری نسبت به امسال خواهند بود. کرنینگ گفته که فرآیند ارسال گوریلا گلس 4 را برای شرکایش آغاز کرده و انتظار می‌رود در کمتر از سه ماهه دیگر نخستین دستگاه مجهز به این شیشه‌ها را در بازار ببینیم.
منبع The Verge

نظر مدیر ارشد شرکت اپل در مورد ادعای بلندپروازانه مدیر شیائومی

یکی از مدیران ارشد شرکت اپل پیش‌بینی شیائومی مبنی بر رسیدن این شرکت به بزرگ‌ترین فروشنده اسمارت فون در کمتر از 10 سال آینده را خوشبینانه و در واقعیت بسیار دشوار می‌داند.

مدیر شرکت شیائومی آرزوهای بلندی در سر دارد... لی جون دیروز گفت که شرکتش می‌خواهد در کمتر از 10 سال به رتبه نخست فروشندگان اسمارت فون در دنیا دست پیدا کند.

اظهارنظر بلندپروازانه این شرکت چهارساله چینی امروز مورد توجه یکی از مدیران ارشد شرکت اپل قرار گرفت. بروس سوئل با خوشبینانه دانستن این اظهار نظر گفته که "گفتن این حرف از انجام آن بسیار آسان‌تر است."

وی این اظهار نظر را در "کنفرانس جهانی اینترنت" چین و در پنلی متشکل از لی جون رییس شرکت شیائومی و دیگر مدیران ارشد شرکت‌های تکنولوژی چین و آمریکا عنوان کرده.

نظر مدیر ارشد شرکت اپل در مورد ادعای بلندپروازانه مدیر شیائومی

شیائومی شرکت تازه‌کار چینی است که در عین شگفتی و پس از مدت بسیار کوتاهی هم اکنون به رتبه سوم فروش اسمارت فون در دنیا دست پیدا کرده است.

لی جون نیز در پاسخ به سوئل بر گفته پیشین خود اصرار داشته و تأکید کرده که "اما اگر این پیشبینی واقعیت پیدا کند چه؟" وی در ادامه افزوده "فکر نمی‌کنم در سه سال قبل که ما نخستین اسمارت فون خود رو تولید کردیم، هیچ کسی فکر می‌کرد که به رتبه سوم فروشنده اسمارت فون در دنیا می‌رسیم."

اپل برای مدتی است که شیائومی را به کپی برداری از ایده‌های طراحی خود متهم می‌کند. آخرین پرچمدار این شرکت Mi 4 از جمله محصولاتی است که اپل تاکنون غیرمستقیم اظهارنظرهای تندی در مورد کپی‌برداری آن داشته است. جانی آیو، سرپرست بخش طراحی اپل مدتی قبل در واکنشی تند این اقدامات را "دزدی" عنوان کرده بود.

نائب رییس شیائومی، هیوگو بارا پیش‌تر در مصاحبه ای در مورد اتهامات وارده گفته بود: "طراحان و مهندسین ما از محصولات بزرگ و طراحی‌های برتر دنیای تکنولوژی الهام می‌گیرند، و اگر دقیق ببینیم کسی را نمی‌توان یافت که الهام نگیرد." وی در عین حال آیفون 6 را زیباترین اسمارت فون ساخته شده تاکنون می‌داند.
منبعPCWorld

گوشی هوشمند MX4 Pro توسط شرکت میزو چین معرفی گردید

شرکت چینی میزو جدیدترین مدل از پرچمدار مشهور MX4 خود را با نام MX4 Pro به بازار معرفی کرد. مدل جدید نسبت به مدل اصلی دارای بهینه سازی هایی است که چه از لحاظ ظاهری و چه سخت افزاری می‌تواند طرفداران بسیاری را برای خود دست و پا کند.

پس از چند ماه گمانه زنی و انتشار تصاویری ضد و نقیض، شرکت میزو چین بالاخره ورژن قدرتمندتر پرچمدار کنونی اش MX4 را با نام MX4 Pro معرفی کرد.

میزو تصمیم گرفته مدل پرو را اندکی بزرگ‌تر از مدل اصلی تولید کند و از صفحه نمایشی 5.5 اینچی به جای 5.36 اینچی در آن استفاده کرده. در عین حال دکمه Home نیز با تغییر در طراحی مواجه شده و در مجموع با 9 میلی متر، دارای اندکی ضخامت بیشتر نسبت به مدل اصلی است.

گوشی هوشمند MX4 Pro توسط شرکت میزو چین معرفی گردید 00

همانطور که قبل تر نیز شنیده بودیم، MX4 Pro از یک چیپست اگزینوس 5430 هشت هسته ای ساخته شده تحت پروسه 20 نانومتری بهره می‌برد. این پردازنده دارای چهار هسته کرتکس A15 با فرکانس 2 گیگاهرتز و کرتکس A7 در فرکانس 1.5 گیگاهرتز می‌باشد.

رمی سه گیگابایتی نیز برای مدل جدید در نظر گرفته شده و قرار است در حافظه‌های داخلی 16، 32 و 64 گیگابایت به بازار وارد شود.


تولید صفحه نمایش 5.5 اینچی MX4 پرو را کمپانی JDI بر عهده داشته که با رزولوشن 2560x1536 پیکسل، تراکم پیکسلی 546 ppi را حاصل می‌کند. بدین ترتیب این گوشی را می‌توان در میان اسمارت فون های با بالاترین پراکم پیکسلی جای داد. میزو همچنین یک باتری 3350 میلی آمپری را برای محصول جدیدش در نظر گرفته تا از لحاظ مصرف انرژی دچار هیچ کمبودی نباشد.

گوشی هوشمند MX4 Pro توسط شرکت میزو چین معرفی گردید

سنسور دوربین آن 20.7 مگاپیکسل IMX220 تولیدی سونی است و دارای دیافراگمی F/2.2 با قابلیت ضبط ویدیوی 4K می‌باشد. دوربین جلوی آن نیز مدلی 5 مگاپیکسلی است که این روزها در اکثر پرچمداران و اسمارت فون های مخصوص ثبت سلفی یافت می‌شود.


بر خلاف شایعاتی که به استفاده MX4 Pro از سیستم عامل‌های Ubuntu Touch و یا YunOS علی بابا اشاره داشت، دستگاه تولیدی میزو از اندروید 4.4.4 با رابط کاربری Flyme OS بهره می‌برد.

در میان ویژگی‌های قابل توجه پرچمدار جدید میزو می‌توان به mTouch نیز اشاره داشت. سنسور اسکنر اثرانگشت این اسمارت فون در درون دکمه Home تعبیه شده و با یک شیشه سافایر محافظت می‌شود. این سنسور به ادعای میزو قادر است در 0.5 ثانیه اثر انگشتتان را بخواند و به بازکردن قفل اسمارت فون و یا خرید شما اقدام کند.

درجه حساسیت این سنسور 508 ppi اعلام شده، بدین معنی که در صورت خیس بودن و یا کثیف بودن دست شما نیز می‌تواند وظیفه خود را با موفقیت انجام دهد.

گوشی هوشمند MX4 Pro توسط شرکت میزو چین معرفی گردید

MX4 پرو با قیمت فوق العاده 410 دلار در چین به فروش خواهد رسید.
منبعPhone Arena

حضور همزمان 2 لنز آیفون بعدی و افزایش سهام دارنده اپل

انتشار خبری مبنی بر استفاده اپل از لنزهای دوگانه در نسل بعدی آیفون، باعث افزایش قابل توجه سهام شرکت دارنده این تکنولوژی شده است.

دیروز شایعه ای منتشر شد مبنی بر اینکه نسل بعدی آیفون‌ها به لنزهای دوگانه مجهز خواهد شد. گفته شده که این تکنولوژی با دارا بودن دو لنز مجزا اما مرتبط می‌تواند کیفیت عکاسی دوربین‌های DSLR را به اسمارت فون ها بیاورد.

حضور همزمان 2 لنز آیفون بعدی

این نخستین بار نخواهد بود که دوربین دوگانه در صنعت تولید اسمارت فون به کار می‌رود و اوایل همین سال در اچ‌تی‌سی وان M8 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، اما نتوانست با استقبال بالایی روبرو شود. با این حال، انتشار استفاده اپل از دوربین‌های دوگانه باعث اتفاق جالبی برای شرکت تولیدکننده این تکنولوژی با نام .Altek Co شده است.

آلتک نخستین تأمین کننده دوربین‌های اسمارت فونی با ماژول‌های دوگانه در دنیاست که آن‌ها را به تولید انبوه رسانده است. این تکنولوژی نخستین بار در M8 اچ‌تی‌سی مورد استفاده قرار گرفت و حالا یکی از سخنگویان آلتک گفته که این شرکت قصد دارد با بهبود تکنولوژی خود آن را در سال 2015 نیز روانه بازار کند.

انتشار شایعات حضور این لنزها در آیفون نسل بعد سبب شد که دیروز ارزش سهام آلتک با 7 درصد رشد روبرو شود. اتفاقی که اگرچه تنها بر اساس یک شایعه رخ داده، اما فروش خارق العاده آیفون 6 در بازار را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

در حال حاضر تنها خبری که در مورد تکنولوژی آلتک قطعی است، بهبود این دوربین‌های دوگانه و حضور جدی‌تر آن در بازار سال آینده می‌باشد. ولی آیا آیفون 7 نیز این دوربین‌ها را به خدمت خواهد گرفت؟
منبعGforGames

مراسم معرفی گوشی های هوشمند با برند اسمارت در تهران

دیشب در سالن کنفرانس هتل همای تهران، از برند و گوشی‌های هوشمند اسمارت رونمایی بعمل آمد.

در ابتدای مراسم، آقای نیک نفس رئیس هیئت مدیره این کمپانی، ضمن خوشامد گویی به حضار، به تشریح اهداف شرکت اسمارت پرداخت.

مراسم معرفی گوشی های هوشمند با برند اسمارت در تهران

طبق گفته آقای نیک نفس، طراحی گوشی‌های اسمارت توسط یک شرکت فرانسوی صورت گرفته و ساخت آن‌ها نیز، در کشور چین و در کارخانه‌هایی که به تولید محصولات ایسر، ایسوس و یا ZTE می‌پردازند انجام می‌گیرد. سعی مدیران اسمارت بر این بوده که محصولات با کیفیتی را به مصرف کننده ارائه نمایند.


اسمارت با 8 مدل کار خود را در ایران آغاز می‌نماید و در آینده، تبلت ها، موبایل‌های سطح متوسط و پاوربانک های این برند نیز از راه خواهند رسید.

مراسم معرفی گوشی های هوشمند با برند اسمارت در تهران

اما یکی دیگر از اهداف این کمپانی، ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان است. به همین دلیل، تمامی گوشی‌های ساخت اسمارت دارای 2 ماه گارانتی تعویض و سپس 16 ماه گارانتی تعمیر می‌باشند که مجموعه 18 ماه گارانتی را شامل می‌شود. در ضمن، گارانتی کلیه گوشی‌های ساخت این کمپانی، از زمان ورود سیم کارت به آن و با ارسال مسیجی به پورتال خدمات پس از فروش آغاز می‌گردد.


شرکت اسمارت در زمینه های مختلفی همچون صنایع نساجی و غذایی نیز فعالیت دارد و از 9 شرکت تشکیل می‌گردد که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به پارس پردیس قشم، ارتباطات پردیس و اسمارت آریا اشاره نمود و همچنین شرکت‌هایی در کشور های آمریکا، ترکیه و اکراین دارد.
اما از ویژگی‌های همه گوشی‌های اسمارت می‌توان به دو سیم کارته بودن آن‌ها اشاره نمود. در ضمن، این قابلیت وجود دارد که کاربران در صورت عدم تمایل برای استفاده از دو سیم کارت، بجای یکی از آن‌ها از کارت حافظه استفاده نماید. همه گوشی‌های اسمارت به اندروید نسخه 4.4 مجهز شده‌اند و کیفیت ساخت قابل قبولی و طراحی‌های مناسبی دارند.
در آینده و با ورود این گوشی‌ها به بازار، با نقد و بررسی آن‌ها اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران دیجی کالا قرار خواهیم داد.

گوشی هوشمند مدل Clio



گوشی هوشمند مدل Coral

 
مراسم معرفی گوشی های هوشمند با برند اسمارت در تهران

گوشی هوشمند مدل Dido


مراسم معرفی گوشی های هوشمند با برند اسمارت در تهران

گوشی هوشمند مدل Prime




مراسم معرفی گوشی های هوشمند با برند اسمارت در تهران



گوشی هوشمند مدل Tesla

مراسم معرفی گوشی های هوشمند با برند اسمارت در تهران




گوشی هوشمند مدل Ultra

مراسم معرفی گوشی های هوشمند با برند اسمارت در تهران

گوشی هوشمند مدل Vega







مراسم معرفی گوشی های هوشمند با برند اسمارت در تهران
مراسم معرفی گوشی های هوشمند با برند اسمارت در تهران
منبعDigikala